Recente blogposts

Weegschaal elke dag gebruiken? Wel of niet?

Weegschaal elke dag gebruiken? Wel of niet?

 

weegschaal

Afvallen

Als je wilt afvallen zou je het liefst elke dag op de weegschaal gaan staan. Maar is dit wel slim?  Je ziet natuurlijk meteen dat het effect heeft wat je doet. Maar helaas schijn bedriegt.  Het is voornamelijk vocht wat je in het begin verliest. En als je dan vet gaat verliezen, verlies je vaak ook meteen spieren. Het voordeel van wel elke dag op de weegschaal staan is natuurlijk dat als je weer iets aankomt je dan vaak meteen weet waardoor het komt.

Hormoonbalansprogramma

Als ik jou ga begeleiden volgens het hormoonbalansprogramma kan het zijn dat je gewicht niet echt veel lager wordt maar dat je wel verbeteringen ziet aan je figuur. Dit komt omdat je niet alleen minder vet krijgt maar ook meer spieren. En spiermassa is zwaarder dan vetmassa. Je gewicht blijft dus per saldo gelijk maar je bent wel slanker en gezonder.

Het belangrijkste is dus om vet te verliezen. Het resultaat zul je zien in de spiegel en aan je kleding die te ruim gaat zitten. Ook kun je regelmatig je buikomvang meten. Dit is ook een goede manier om in de gaten te houden of programma effect heeft.

Weegschaal

Maar wil je toch op een weegschaal gaan staan doe dit dan hooguit een keer per week. Kies voor deze wekelijkse meting een weegschaal die ook je vet, vocht, botmassa en spiermassa weegt zoals bijvoorbeeld een lichaamsanalyse weegschaal van medisana.

Wil jij aan de gang met het hormoonbalansprogramma neem dan contact met mij op.

9 Tips om jouw brein gezond te krijgen en te houden.

9 Tips om jouw brein gezond te krijgen en te houden.

Jouw brein is een super kwetsbaar orgaan.

Jouw brein meest beschermde orgaan in je lichaam. Denk aan de schedel die erom heen zit. Ook worden je hersenen beschermd door de bloed-hersenbarrière (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloed-hersenbarrière) Dit is voor bescherming van allerlei stoffen in ons bloed, die onze hersenen zouden kunnen beschadigen.

Het is zeer belangrijk is om jouw brein gezond te houden. Het is je eigen verantwoording om het goed te voeden. Ook bij een aantal reuma vormen blijkt dat er afwijkingen in de hersenen zijn dus zorg ook dan voor een gezond brein.

Daarom 9 tips om jouw brein gezond te houden.

Lees meer

Friet zo gezond mogelijk eten!

Friet zo gezond mogelijk eten!

Je bent gezonder gaan eten, maar af en toe heb je toch zin een frietje.

Eerst zal ik je vertellen waarom friet niet gezond is.

Friet wordt gemaakt van aardappel en aardappels hebben een hoge Glycemische index namelijk 95.  Glucose heeft een GI van 100. Dus dat zegt genoeg.  Dit betekent dat je bloedsuiker spiegel snel zal stijgen en je lichaam dus extra insuline moet aanmaken om de bloedsuiker spiegel weer te doen dalen.  Als je lichaam dit vaak moet doen kan er insuline resistentie ontstaan met diabetes 2 als gevolg.Lees meer

Naar het blogoverzicht