Recente blogposts

9 Tips om jouw brein gezond te krijgen en te houden.

9 Tips om jouw brein gezond te krijgen en te houden.

Jouw brein is een super kwetsbaar orgaan.

Jouw brein meest beschermde orgaan in je lichaam. Denk aan de schedel die erom heen zit. Ook worden je hersenen beschermd door de bloed-hersenbarrière (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloed-hersenbarrière) Dit is voor bescherming van allerlei stoffen in ons bloed, die onze hersenen zouden kunnen beschadigen.

Het is zeer belangrijk is om jouw brein gezond te houden. Het is je eigen verantwoording om het goed te voeden. Ook bij een aantal reuma vormen blijkt dat er afwijkingen in de hersenen zijn dus zorg ook dan voor een gezond brein.

Daarom 9 tips om jouw brein gezond te houden.

Lees meer

Friet zo gezond mogelijk eten!

Friet zo gezond mogelijk eten!

Je bent gezonder gaan eten, maar af en toe heb je toch zin een frietje.

Eerst zal ik je vertellen waarom friet niet gezond is.

Friet wordt gemaakt van aardappel en aardappels hebben een hoge Glycemische index namelijk 95.  Glucose heeft een GI van 100. Dus dat zegt genoeg.  Dit betekent dat je bloedsuiker spiegel snel zal stijgen en je lichaam dus extra insuline moet aanmaken om de bloedsuiker spiegel weer te doen dalen.  Als je lichaam dit vaak moet doen kan er insuline resistentie ontstaan met diabetes 2 als gevolg.Lees meer

Gezonder, slanker en fitter deze zomer!

Gezonder, slanker en fitter deze zomer!

Het zonnetje schijnt weer wat vaker en de temperatuur is weer aangenaam.

Je krijgt  er weer zin in om lekker naar buiten te gaan in wat luchtigere kleding.

Maar, o jee, de winter met al zijn feestdagen heeft je figuur geen goed gedaan.

En je energie is ook niet meer wat het geweest heeft. Dus die lekkere fietstocht of wandeling waar je zo’n zin in kreeg lijkt niet meer zo aanlokkelijk.  Lees meer

Naar het blogoverzicht