-tags

Page content

article content

Informatie die ik mis omtrent het coronavirus

De informatie die we krijgen

We worden op dit moment overspoelt met informatie over het coronavirus. Je hoeft de televisie maar aan te zetten en je krijgt heel wat informatie. Wat ik helaas mis bij de informatie van de officiële instanties is het belang van je immuunsysteem. Er wordt wel aangegeven dat oudere en zieken meer op moeten letten. Maar waarom is dat dan. Dit komt omdat hun immuunsysteem minder goed werkt, dit komt grotendeels door de medicijnen die ze slikken.

Het is al duidelijk dat bijna iedereen besmet zal raken. Het virus kan namelijk een tijd in de lucht in leven blijven. Wetenschappers ontdekten dat het virus na twee tot drie dagen nog te detecteren is op plastic en roestvrijstaal en tot 24 uur op karton. En was het na 3 uur nog in de lucht te vinden. Als dit zo is dan is anderhalve meter afstand houden nooit genoeg. Mijn conclusie is dus dat de kans heel klein is dat je niet besmet raakt.

Wat kun je dan wel doen?

Je moet er dus van zorgen dat je een sterk immuunsysteem hebt. Dan gaat je eigen lichaam aan de slag om dit virus te bevechten. En krijg je hooguit milde klachten en heb je levenslange immuniteit tegen het coronavirus. Dus dan heb je ook geen vaccin nodig.

Helaas hebben veel mensen een slecht immuunsysteem doordat ze ongezond eten, veel medicijnen slikken, obese zijn, roken enz. Het zijn ook juist deze mensen die op de IC terecht komen.

Dus ga je immuunsysteem versterken. Dit is het best wat je kunt doen. Ik zal daarom adviezen geven om je immuunsysteem te versterken.

  • Veel mensen eten te veel vlees. Dit is niet bevorderlijk voor een goede darmflora. En een goede darmflora is belangrijk voor een goed immuunsysteem. Dus eet minder vlees.
  • Te veel geraffineerde koolhydraten verzwakt je immuunsysteem. Dus mijdt toegevoegde suikers, wit brood, witte pasta en dergelijke.
  • Laat alcohol staan en rook niet.
  • Slaap voldoende
  • Beweeg voldoende. Vooral wandelen en fietsen is goed, minstens 45 minuten per dag. Lang intensief sporten zoals bijvoorbeeld marathon is weer niet goed voor je immuunsysteem.
  • Zorg voor ontspanning. Voldoende ontspanning is goed voor je immuunsysteem terwijl stress juist slecht is voor je immuunsysteem.
  • Eet voldoende groente. Zeker 400 gram groente per dag en dan vooral zijn groente uit de kruisbloemige familie van belang voor je immuunsysteem. Dit zijn vooral broccoli, boerenkool en alle andere koolsoorten. Maar ook paprika.
  • Eet veel fruit. Minstens 3 stuks per dag. Vooral citrusfruit, kiwi en blauwe bessen zijn zeer goed voor je immuunsysteem.
  • Verder zijn paddenstoelen zoals shiitake, edelgist omdat dit beta-glucanen bevat en knoflook echte immuun versterkers.
  • Zorg voor een goede vetzuurbalans. Dus zorg dat je voldoende omega vetzuren binnenkrijgt.
  • Drink groene thee, want het stofje EGCG hierin werkt gunstig op onze afweervermogen. Kies voor een losse biologische thee, bijvoorbeeld die van thee van Isa.

Gebruik supplementen

Verder kun je je immuunsysteem ondersteunen door de volgende supplementen;

  • Vitamine A, de anti-infectie vitamine
  • Vitamine B’s, elke B-vitamine is belangrijk voor je immuunsysteem. Bij gebrek verzwakt je immuunsysteem
  • Vitamine C, een tekort verzwakt je immuunsysteem. Dus zorg dat je voldoende binnen krijgt en een extra boost helpt bij het vechten tegen virussen.
  • Vitamine D, is nodig voor de rijping van je immuuncellen. Veel mensen hebben een tekort aan vitamine D vooral in de wintermaanden.
  • Vitamine E, dit is een sterk antioxidant en verlaagd de oxidatieve stress. Lees er hier meer over.
  • En dan verder de volgende mineralen; koper, mangaan, selenium en zink.
  • Omega 3 vetzuren
  • Supplement met beta-glucanen

 

Dus hopelijk besef je dat je moet werken aan je immuunsysteem. Een goed immuunsysteem voorkomt niet dat je besmet raakt met welke virus dan ook maar wel dat je lichaam er goed tegen kan vechten zodat je het virus kunt verslaan en daardoor voortaan voordat virus immuun bent.

Ga dus aan de slag met deze adviezen. Maar ga niet zomaar allerlei supplementen nemen maar neem daarover contact op met iemand die daarvoor geleerd heeft. Ook Leefff kan je hierbij helpen.

Bronnen; https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/coronavirus-kan-uren-overleven-in-de-lucht-en-op-oppervlaktes-1.1642050  https://www.darmgezondheid.nl/proefschrift-over-belang-darmflora-voor-ons-immuunsysteem/    https://www.ahealthylife.nl/boost-je-immuunsysteem-met-deze-14-tips/  https://www.zinzino.com/2005179886/NL/nl-NL/products/Health/Immune-And-Brain/300600

 

 

Comment Section

2 reacties op “Informatie die ik mis omtrent het coronavirus


Door Silvia op 18 maart 2020

Fijn om het op een rijtje te hebben, alleen…. waarom wordt steeds verteld dat het virus wel een lichaam nodig heeft om te overleven en dat je niet besmet kunt worden door een behulpzame buur die een boodschappentas aan je voordeur hangt? Daarin hoop ik toch dat je ongelijk hebt als je begrijpt wat ik bedoel, want dan kan eigenlijk niemand zwakke medemensen helpen. Je weet namelijk niet altijd of je het hebt opgelopen.


Door Mieke op 18 maart 2020

Ik dacht dat ook altijd dat het virus een lichaam nodig heeft maar dit onderzoek zegt het tegendeel. Daarom heb ik er ook een link van bij geplaatst.

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

background: rgba(255, 255, 255, 0.73);