Page content

article content

Vitamine D, heb jij een tekort?

Vitamine D tekort?

Wist je dat meer dan 50% van de Noord- Europese bevolking een tekort heeft aan Vitamine D?

Dit komt omdat wij voornamelijk onze vitamine D opnemen door de zon. Dit geeft tevens aan dat het eigenlijk geen vitamine is maar een prohormoon.

Alleen in de zomer kunnen we voldoende vitamine D aanmaken mits we ons niet insmeren met zonnebrandcrème, niet teveel kleding aanhebben, onze huid niet te getint is en er natuurlijk genoeg zon is. Je ziet dus dat het niet meevalt om voldoende Vitamine D aan te maken. En naarmate je ouder  wordt neemt ook nog eens de aanmaak via de huid af.

 

Is er dan geen andere manier om Vitamine D binnen te krijgen?

Ja, er zit ook vitamine D in vette vis, eierdooiers en in roomboter. In margarines en dergelijke wordt het toegevoegd tot het niveau van roomboter.

Toch is het moeilijk om op deze manier voldoende Vitamine D binnen te krijgen. Een eierdooier bevat het meest maar toch maar 1.25mcg per dooier.

 

Orthomoleculair wordt voor volwassenen 10mcg tot 75mcg per dag geadviseerd. Je ziet dat je daar heel wat eieren voor moet eten.

Dus eigenlijk krijgen we alleen maar voldoende Vitamine D binnen in een zonnige zomer waarin we veel buiten zijn.

 

Waarom is Vitamine D zo belangrijk?

Dat een tekort aan Vitamine D de kans verhoogd op osteoporose(botontkalking) heb je waarschijnlijk wel eens gehoord. Maar het is voor veel meer belangrijk.

Vitamine D heeft onder andere ook invloed op je afweersysteem, je zenuwstelsel, hoe je lichaam reageert op de glucose die je binnenkrijgt en op je spieren.

 

Hoe weet ik of ik een Vitamine D tekort heb?

Er zijn een aantal symptomen die wijze op een Vitamine D tekort.

  • Botten die gemakkelijk breken
  • Bloedend tandvlees
  • Gewrichtspijn
  • Pijn, krampen en trillingen van de spieren
  • Krachtverlies van de spieren
  • Moe, lusteloos, gebrek aan energie
  • Depressies
  • Angstaanvallen
  • Slechte weerstand
  • Hyperventilatie
  • Bij langdurig Vitamine D gebrek ook hartproblemen

Je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd je bloed laten prikken op Vitamine D.

Kan ik Vitamine D tekort voorkomen?

Maar al deze klachten kun je voorkomen door Vitamine D3 supplementen te slikken. Zeker in de maanden met een R omdat je dan zeker te weinig Vitamine D kunt aanmaken door de zon.

Kinderen tot 3 jaar adviseer ik 10 mcg Vitamine D3 per dag.

Kinderen van 3 tot 17 jaar adviseer ik 5 mcg per dag. Is het kind zelden buiten of heeft het een getinte huid dan 10 mcg per dag.

Volwassenen tot 45 jaar 25 mcg per dag. Als ze zelden buiten zijn of een getinte huid 50 mcg per dag.

Volwassenen boven de 45 jaar, 50 tot 75 mcg per dag.

 

Kan ik ook vitamine D bij jou bestellen?

Via mij kan je Vitamine D3 bestellen van Vitakruid. Dit zijn producten van een hoogwaardige kwaliteit. Vitakruid wil zich graag onderscheiden op basis van prijs, dosering, samenstelling, zuiverheid, opneembaarheid en gebruiksgemak. Ik zal dan kijken wat voor jou de beste dosering is.

Dus neem met mij contact op voor jouw Vitamine D3 supplementen en persoonlijk advies.

De eerste week van november 2017 een mooie actie. Bestel je voor 8 november de Vitamine D3 5 mcg dan betaal je slechts €18 inclusief verzendkosten en bij de Vitamine D3 25 mcg betaal je slechts €12 inclusief verzendkosten.

 

Vitakruid vitamine D

&;

Comment Section

0 reacties op “Vitamine D, heb jij een tekort?

Plaats een reactie


*


Mieke
Ik ben Hormoonfactor trainer en lifestyle coach. Ik ben nog bezig met een opleiding orthomoleculaire therapie. Ik vind het heerlijk om mensen te helpen om zich gezonder en fitter te voelen.